Bugaboo Bee

Andra anledningen till att den här dagen varit så bra är att vi köpt en ny vagn som kommer på måndag! En som vi jätte gärna ville ha, Charlie kommer sitta som en kung.

Nu så har vi ju en Brio Kombi '09. När vi köpte den så tänkte jag inte alls speciellt mycket på hur sittdelen var. Jag var bara insnöad på att den hade en hårdlift vilket vi behövde. Nu när det är aktuellt för Charlie att börja sitta i vagnen (han vägrar ju i stort sett att ligga) så har vi upptäckt att den här sittdelen rent ut sagt är skit. Det finns inte en chans att han kan sitta i den. Ingen lutning för lilla rumpan eller något stöd för kroppen på sidorna. Han bara gled iväg åt alla håll och satt allmänt obekvämt. De flesta andra sittdelar/vagnar är ju lutade snett bakåt där rumpan sitter så det blir ergonomiskt för kroppen. Men tydligen inte vår Brio.

Vagnen vi köpt är en Bugaboo Bee. En rejälare sulky med fullt liggläge där barnet kan åka mot föräldern. Den är inte direkt det vackraste jag sett men den är smidig som tusan och Charlie kommer sitta bekvämt och bra lääänge. Och när han sover är det bara att fälla bak honom. Den kommer bli perfekt tror jag. Den är väldigt dyr för att vara en sulky, ca 5900kr kostar den i butik (lika mycket som vår kombi). Men vi köpte vår på blocket för 3500kr. Den har bara varit använd under 3 månader och det ingår även åkpåse för vintern och regnskydd. Ett bra köp helt enkelt. Jag längtar så efter att den ska komma! Då ska vi även sälja vår kombi. Den är ju i jätte fint skick. Bara använd under 4 månaders tid och eftersom Charlie hatar att ligga i den har den inte blivit speciellt mycket använd.


Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (den kan bara jag se)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback