Onsdag

Anledningen till att jag inte bloggar speciellt flitigt nu är att jag har problem med att lägga in bilder på datorn och inlägg utan bilder är helt enkelt inte lika kul!

Den här dagen började hyffsat drygt. Till att börja med så sov jag inte en endaste minut i natt. Lilleman vaknade ledsen en gång i halvtimmen och jag hann aldrig komma till ro och somna mellan uppvaken. När klockan var fem var jag på väg att somna men då tyckte min söta bebis att det var dags att stiga upp på riktigt. Ibland kan man lura honom till att somna om genom att själv låtsas sova men det funkade icke. Han har upptäckt att han kan tjuta och hans röstresurser är inte att leka med. Så fort jag öppnade ögonen lite och tittade på honom så började han gapskratta och vem kan liksom motstå det. Vi låg kvar en stund i sängen och jag hörde hur han bajsade. Fine tänkte jag, bara bajsa på du. Men sen upptäcker jag till min förskräckelse att allt hamnat i sängen istället för i blöjan, typ. Så morgonen efter denna sömnlösa natt började med bebisbajs. När vi väl kom upp så var Charlie jätte ynklig hela morgonen och det enda som var bra var att mysa i mammas famn, att hamna i babysittern i en halv minut så jag skulle få sätta upp håret eller gå på toa var total katastrof. Det är tur att han är så himla söt och att det är så himla mysigt att bära på honom. Älskade unge.

Sen mot förmiddagen blev han på betydligt bättre humör så vi gick ut på stan. Först gick vi till Polarn o Pyret och köpte en vit solhatt. Den han har är alldeles för stor och de som finns på H&M, Lindex, Kappahl etc. är antingen för små eller alldeles för stora så det fick bli en lite dyrare variant. Efter det gick vi till Carlings och hängde med hans pappa som jobbade. Efter det gick jag till Cityhallen för att köpa blöjor och sen gå hem men Charlie somnade så vi gick till Stumholmen istället. Väl där vaknade han igen så vi la oss på en filt i skuggan och busade. Sen bar det hemåt.

Nu sussar han igen men vaknar nog snart. Resten av dagen blir det att laga lite mat och ta det lugnt. Ikväll har jag dock att göra. Jag har sålt en massa bebiskläder på Tradera så nu har jag 27 paket att göra i ordning.

Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (den kan bara jag se)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback