Snutten

Jag vill komma med ett litet tips till blivande mammor eller kanske till de som redan är. Jag ville från början att Charlie skulle ha en snuttefilt. Ett mysigt tygstycke som skulle få honom att känna sig trygg. Kanske göra det lättare att somna/somna om själv eller helt enkelt mysa med när han är trött. Jag har från början haft lite olika filtar (både fått och köpt) men alla har varit i ett lite tjockare material och inget som Charlie direkt gillat. Men sen så beställde jag från Snutten. Där säljs snuttefiltar i 3-pack. Mjuka, tunna och mysiga. Med tre lika dana så behöver man inte oroa sig för ett barn som står och gråter vid tvättmaskinen när snutten tvättas (man byter helt enkelt ut den innan i hemlighet, mohaha). Man behöver inte oroa sig för att den ska försvinna heller. Eftersom de är tunna gör det inget om bebisen sover med den över ansiktet (vilket många bebisar brukar gilla).

Jag köpte alltså dessa till Charlie och han älskar sin snutte! Han gosar in ansiktet i den när han ska sova, han myser med händerna i den när han ligger och äter, han sitter och snuttar och gojsar med den när han sitter i sin babysitter. Han gillar den skarpt verkar det som. Den är så greppvänlig och torkar på ett kick (en dregelbebis är alltså inget problem).


De jag köpte är vita med grå stjärnor på, men de finns i 11 olika utföranden. Och nej, detta är inget sponsrat inlägg fast det kanske verkar så. Haha.

Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (den kan bara jag se)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback