Student

Idag tar Kims lillasyster Ida studenten. Jag och Charlie skippar att gå och se när de går ut på trappan och åker runt på flaken. Mest för att det är ett jädra liv med alla visselpipor och jag är rädd om Charlies öron. Vi har nämligen inga hörselkåpor till honom. Sen ska vi iallafall ut till Saltö och Idas studentmottagning. Jag vill försöka vara där så länge så möjligt så jag hoppas att Charlie (som är van vid att alltid somna hemma runt kl 19) somnar i vagnen och inte gör det hela till en skrikfest. I så fall traskar jag hem och lägger honom istället. Men det kommer nog gå bra tror jag. Han tycker det är kul att ha mycket folk att titta på.

Tänk att det redan är 2 år sedan jag och mitt tjejcrew tog studenten (förutom Sanna, hon tog året före oss andra). Det var underbart kul men jag hade inte velat göra det igen. Det tog på krafterna så att säga.

Jag var otraditionell och bar en svart klänning. Jag iklädd vitt går icke ihop. Svart fick det alltså bli!


Nej nu måste jag sätta fart. Ska nämligen träffa Agnes och Ida på stan vid klockan 11 för att fixa lite grejer.


Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (den kan bara jag se)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback